De kraftiga vindarna har orsakat elavbrott

(uppdaterad 13.1 kl. 14.25) De återstående felen i Vasa skärgården har reparerats och de sista kunderna fick elektriciteten tillbaka på onsdag eftermiddag. (uppdaterad 12.1 kl. 12.40) Antalet strömlösa kunder är för tillfället 841. Vi uppskattar att alla våra fast bosatta kunder får elektriciteten tillbaka under dagens lopp. Felreparationen i skärgården lämnar till morgondagen. (publicerad 12.1

Dröjsmål i utskicket av avtalsbekräftelse

Har du ingått ett avtal med oss, men väntar ännu på avtalsbekräftelsen? På grund av ett systembyte dröjer utskicket av våra avtalsbekräftelser. Du behöver ändå inte oroa dig, avtalet börjar enligt överenskommelse.

Vasa Elektriska har Finlands – och Nordens – nöjdaste kunder

En undersökning gjord av EPSI Rating i slutet av hösten avslöjar: Vasa Elektriska har landets nöjdaste kunder. Bolaget placerade sig på första plats i undersökningen Eldetaljhandeln 2020 (Sähkön vähittäismyynti 2020) både vad gäller konsumentkunder och företagskunder. Samtidigt kom Vasa Elektriska etta i den nordiska branschjämförelsen, och spurtade således förbi de bästa också i Norge, Sverige

Ändring i beskattningen höjer priset på fjärrvärme

Om regeringens proposition till riksdagen om ändring av energibeskattningen godkänns stiger också fjärrvärmeräkningen. Enligt propositionen skulle ändringen för fjärrvärmens del i hela Finland tillföra 49 miljoner euro i skattemedel, dvs. cirka hälften av den totala effekten av förslaget.

Stormen Liisa har orsakat elavbrott

(uppdaterad 19.11 kl. 20) All fast bosättning har fått elen tillbaka. För tillfället är 2 kunder utan elektricitet i Töjby och de återstående felen repareras under fredagens lopp. (uppdaterad 19.11 kl. 16.35) Antalet strömlösa kunder är för tillfället 235. Vi uppskattar att alla våra fast bosatta kunder får elektriciteten tillbaka under kvällens lopp. (publicerad 19.11