Meddelande
- 
Avbrott i uppföljningen av elförbrukning i appen och Onlinetjänsten 30.10–2.11 – Uppdateringen slutförs som bäst
Uppdaterad 3.11 kl. 13.24: Problem med granskning av förbrukningsdata för en del användare efter uppdateringen Under systemuppdateringen som infaller vid…
 - 
Tillfälligt fel i betalningen av fakturor: Läs hur du löser eventuella problem vid betalning
Uppdaterad: 14.10 kl. 10.20 En del av våra kunder har stött på problem med att betala sin faktura på grund…
 - 
Vi övergår till en 15 minuters elmarknad
Från och med den 1 oktober 2025 har elmarknaden inom hela EU börjat prissätta el med 15 minuters noggrannhet. För…
 - 
Flexibel produktionsportfölj stödde lönsamheten
Under perioden januari–juni uppgick koncernen Vasa Elektriskas omsättning till 97,2 miljoner euro (111,9 M€). Omsättningen minskade med cirka 13 procent…
 - 
Prisbrev till kunder med Basel, Påverka och Vindel
I slutet av augusti skickar vi kundbrev till kunder med elavtal av typen Basel, Påverka och Vindel. Breven innehåller information…
 - 
En del av våra kunder har fått samma betalningspåminnelse två gånger
På grund av ett tekniskt fel har en liten del av våra kunder fått samma påminnelse två gånger. Vi ber…
 - 
14.7.2025 Strömavbrott i Töjby
Eldistributionen bröts i Töjby kl 11:09. Orsaken var en söndrig transformator. 216 kunder berördes som mest av avbrottet. Elektriciteten kopplades…
 - 
Lång process klar: Vasa Elektriskas prishöjning 2022 är slutbehandlad
Högsta domstolen beslutade den 24 juni 2025 att inte bevilja konsumentombudsmannen besvärstillstånd i en process som redan har pågått i…
 - 
Tillfälligt problem med uppdateringen av förbrukningsdata åtgärdat
Det tillfälliga problemet med uppdateringen av kundernas förbrukningsdata är nu åtgärdat och kundernas förbrukningsdata syns igen i Vasa Elektriskas mobilapp…
 - 
15.06.2025 Strömavbrott i Gerby / Västervik / Storviken
Eldistributionen bröts i Gerby / Västervik / Storviken kl 14:04. Orsaken var 20 kV jordkabelfel. 1283 kunder berördes av avbrottet.…