Meddelande
- 
Avbrott i uppföljningen av elförbrukning i appen och Onlinetjänsten – Beräknad varaktighet 30.10–2.11Under systemuppdateringen som infaller vid månadsskiftet oktober-november kan det förekomma avbrott i överföringen av förbrukningsdata för våra elavtalskunder till Vasa… 
- 
Tillfälligt fel i betalningen av fakturor: Läs hur du löser eventuella problem vid betalningUppdaterad: 14.10 kl. 10.20 En del av våra kunder har stött på problem med att betala sin faktura på grund… 
- 
Vi övergår till en 15 minuters elmarknadFrån och med den 1 oktober 2025 har elmarknaden inom hela EU börjat prissätta el med 15 minuters noggrannhet. För… 
- 
Flexibel produktionsportfölj stödde lönsamhetenUnder perioden januari–juni uppgick koncernen Vasa Elektriskas omsättning till 97,2 miljoner euro (111,9 M€). Omsättningen minskade med cirka 13 procent… 
- 
Prisbrev till kunder med Basel, Påverka och VindelI slutet av augusti skickar vi kundbrev till kunder med elavtal av typen Basel, Påverka och Vindel. Breven innehåller information… 
- 
En del av våra kunder har fått samma betalningspåminnelse två gångerPå grund av ett tekniskt fel har en liten del av våra kunder fått samma påminnelse två gånger. Vi ber… 
- 
14.7.2025 Strömavbrott i TöjbyEldistributionen bröts i Töjby kl 11:09. Orsaken var en söndrig transformator. 216 kunder berördes som mest av avbrottet. Elektriciteten kopplades… 
- 
Lång process klar: Vasa Elektriskas prishöjning 2022 är slutbehandladHögsta domstolen beslutade den 24 juni 2025 att inte bevilja konsumentombudsmannen besvärstillstånd i en process som redan har pågått i… 
- 
Tillfälligt problem med uppdateringen av förbrukningsdata åtgärdatDet tillfälliga problemet med uppdateringen av kundernas förbrukningsdata är nu åtgärdat och kundernas förbrukningsdata syns igen i Vasa Elektriskas mobilapp… 
- 
15.06.2025 Strömavbrott i Gerby / Västervik / StorvikenEldistributionen bröts i Gerby / Västervik / Storviken kl 14:04. Orsaken var 20 kV jordkabelfel. 1283 kunder berördes av avbrottet.…