Astetta alemmas: jotta energiaa riittää meille kaikille

Valtakunnallinen Astetta alemmas -kampanja näkyy ja kuuluu myös meillä Vaasan Sähköllä. Astetta alemmas on valtionhallinnon yhteinen energiansäästökampanja ja kaikkien suomalaisten energiasparraaja. Se tarjoaa konkreettisia vinkkejä energiansäästöön ja sähkön kulutushuippujen leikkaamiseen kotona, työssä ja liikenteessä. Nyt on aika tehdä nopeavaikutteisia energiansäästötoimia.

Vaasan Sähkö on luonnollisesti yksi kampanjaan osallistuvista organisaatioista. Meille on energiayhtiönä tärkeää kertoa, miten sinäkin voit osallistua säästämällä sähköä ja ajoittamalla sen käyttöä fiksummin. Miksi? Koska tavoitteena on, että tulevana talvena sähköä riittäisi kaikille ilman riskiä sähköpulasta.

Näin me osallistumme:

• kampanjoimme eri kanavissa energian säästöstä ja sähkön käytön ajoittamisesta
  • laskemme toimitilojemme lämpötilaa yhdellä asteella – kampanjan nimen mukaisesti
  • toimistomme valaistusta vähennetään sekä sisätiloissa että ulkona.

Omana osakampanjana olemme luoneet suomalaiselle luonteelle sopivan teeman, Sauno, kun tuulee. Toivomme, että tänä talvena tämä lausahdus tulee yhä useamman suomalaisen mieleen ja vaikuttaa siten myös sähkön käytön fiksumpaan ajoitukseen.

Lue lisää Astetta alemmas -kampanjasta
Lue lisää Sauno, kun tuulee -osakampanjasta

Lue myös: Sähkön hinta – Miksi sähkön hinta vaihtelee ja miten se muodostuu?

Tee sähkösopimus tästä!