Päivitetty 10.10. klo 15.08

Selvitämme parhaillaan syytä sille, miksi osa asiakkaistamme on kohdannut ongelmia laskujen maksamisessa. Tutkimme myös sitä, toistuuko ongelma asiakkaan pankista riippumatta ja onko se mahdollisesti pankista johtuva.

Ongelmasta ei tarvitse erikseen olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Päivitys: Häiriön syy ja mahdolliset apukeinot

Tällä hetkellä näyttää siltä, että ongelma on aiheutunut pankkialalla voimaan astuneesta pikamaksuasetuksesta.

Kaikki pankkijärjestelmät eivät tunnista rinnakkaistoiminimiä. Selvitämme parhaillaan, johtuvatko maksuongelmat meidän asiakkailla siitä, että käytössä on suomen- ja ruotsinkieliset yritysnimet.

Osa pankeista huomioi myös rinnakkaistoiminimet, ja niissä ongelmaa ei pitäisi olla.

Jos et onnistu maksamaan laskuamme, voit kokeilla seuraavia keinoja:

1. Jos olet tarkistanut tilinumeron laskulta, voit hyväksyä laskun maksuun, vaikka verkkopankki ilmoittaa ristiriidasta nimen ja pankkitunnuksen välillä.

2. Jos laskusi on ruotsinkielinen, voit korvata maksunsaajan nimen suomenkielisellä nimellä.

Vasa Elektriska Försäljning Ab = Vaasan Sähkö Myynti Oy (sähkölaskut)
Vasa Elektriska Ab = Vaasan Sähkö Oy (kaukolämpölaskut)
Vasa Elnät Ab = Vaasan Sähköverkko Oy (verkkopalvelulaskut)

3. Voit olla yhteydessä pankkiisi ja pyytää apua.

Tutkimme parhaillaan, miten voisimme laskuttajana vaikuttaa ongelman korjautumiseen.

Kiitämme kärsivällisyydestä ja pahoittelemme asian aiheuttamaa päänvaivaa.



Päivitämme tätä asiakastiedotetta, kun saamme lisätietoja.