Pinkki kohtasi vihreän: yhteistyö Osuuskauppa KPO:n kanssa tuo latauspisteitä sinne, missä kuluttajat ovat

Osuuskauppa KPO rakentaa kymmeniä sähköautojen latauspisteitä asiakaskäyttöön toimipaikkojensa yhteyteen.

Latauspisteitä on jo avattu Kokkolan, Vaasan ja Ylivieskan Prismojen parkkialueille. Vaasassa ABC Kiitokaaren, Kalajoella ABC Hiekkasärkkien sekä Oravaisten ABC:n latausasemat ovat myös käytössä. Toukokuun aikana latauspisteet avataan vielä Pietarsaaren Prismaan ja ABC Heinolankaareen Kokkolaan. Vaasassa ABC Kivihaan yhteydessä on ollut latausasema jo useita vuosia. Latausasemat toteutetaan yhteistyössä Vaasan Sähkö Oy:n kanssa.

ABC-asemilla on pikalatauspiste sekä kaksi keskinopeaa latauspistettä. Kokkolan ja Vaasan Prisman parkkialueilta taas löytyy yksi pikalatauspiste ja kuusi keskinopeaa latauspistettä. Prisma Ylivieskasta ja Prisma Pietarsaaresta yksi pikalatauspiste ja neljä keskinopeaa latauspistettä. Latauspisteet löytyvät sekä täyssähköautoille että hybridiautoille. Latauspisteet parkkipaikoilla merkataan kilvillä sekä parkkiruutuun tehdyllä latauspiste merkinnällä.

”Sähköautoilu eri muodoissaan on voimakkaassa kasvussa koko Suomessa, myös KPO:n toiminta-alueella. Sähköauton lataaminen onnistuu näppärästi samalla kun käyt ostoksilla, kahvilla tai syömässä” kertoo Osuuskauppa KPO:n toimialajohtaja Antti Paananen.

”Haluamme luoda edellytyksiä sähköisen liikenteen kehittymiselle, ja KPO on siinä hyvin luonteva kumppani” toteaa sähkökaupan johtaja Olli Arola Vaasan Sähköltä.