Lena Lainio: Wow-kokemusta rakentamassa

Asiakaskokemus. Sana, johon tänä päivänä ei voi olla törmäämättä, kun puhutaan yrityksistä, jotka haluavat kehittää toimintaansa.

Siirtyessäni hiljattain pankkimaailmasta energia-alalle tavoitteissa oleva erinomainen ja ylivertainen asiakaskokemus vaihtui alan parhaaksi asiakaskokemukseksi.

Miksi ihmeessä siitä on muodostunut tämän ajan trenditermi? Koska kaikki yritykset haluavat antaa asiakkailleen juuri sen, wow-kokemuksen. Niin mekin.

Mitä se sitten tarkoittaa? Eri ihmisille se voi olla hyvin erilaisia asioita. Itselleni se on ennen kaikkea helppoutta, sitä että voin itse valita miten, missä ja koska hoidan asiani. Se voi tarkoittaa myös jotain ihan uutta, mitä en ole osannut ajatella, jotakin joka yllättää minut positiivisesti. Yleensä kyse on pitkälti tunteesta.

Itselläni tuli hiljattain eteen ilmalämpöpumpun hankinta kesämökille. Hankintaa suunnitellessani tärkein kriteeri oli, että se sujuisi helposti, eikä minun tarvitsisi nähdä kovin paljon vaivaa asian eteen.

Minulle helpointa olisi ollut soittaa omaan energiayhtiööni ja hankkia pumppu avaimet käteen -asennuksena tutusta ja turvallisesta paikasta. Koska lämpöpumppuasennukset eivät kuulu valikoimaan, hakeuduin sosiaalisen median pariin.

Facebookin kautta löysin kuin löysinkin hyvän ja luotettavan asentajan, joka viikon sisällä asensi pumpun paikoilleen. Kaiken lisäksi voin nyt ohjata lämpötilaa mobiililaitteesta käsin. Ihan huippua! Tämä antoi minulle sen wow-kokemuksen.

Energia-ala ja sähköyhtiöt elävät murroksen aikaa, jolloin asiakaskokemuksen kehittäminen on ihan jokaisen juttu.

Sanotaan, että tämän päivän kokemus on huomisen odotus. Asiakaskokemuksen rakentaminen onkin jatkuva prosessi.

Työssäni saan olla luomassa asiakkaillemme täysin uusia ja erilaisia palveluita ja ratkaisuja, jotka ovat tärkeä osa wow´ta. Olen iloinen, että saan olla mukana tällä matkalla.

Tunnelmallista syksyä!

Lena Lainio
Asiakaspalvelupäällikkö

Lenan kuvasi: Mikko Lehtimäki.

Energianeuvonta

Omakotitalon opas – vältä kalliit mokat omakotiasumisessa

Lue lisää
Vastuullisuus

Vastuullinen sähköauton latauslaite on kehitetty ekologisuus edellä

Lue lisää
Energianeuvonta

Energiayhtiöt mukautuvat muuttuvan markkinatilanteen ehdoilla

Lue lisää
Ruoka & reseptit

Oispa pullaa!

Lue lisää
Ajankohtaista

Arboristi ymmärtää puita: ”Mieluummin hoito kuin kaato”

Lue lisää
Ajankohtaista

Terveys on turvattu sähkökatkon aikanakin

Lue lisää
Vapaalla

Ammattijalkapalloilija taitaa asiakaspalvelun

Lue lisää
Vapaalla

Kännykkä ei korvaa kirjoja

Lue lisää
Ilmiöt

Kaupunki, joka tekee hyvää

Lue lisää
Ajankohtaista

Näkökulma: Virstanpylvääsi vuonna 2022

Lue lisää
Vapaalla

Kimpassa: Avannon yhdistämät

Lue lisää
Ajankohtaista

Datahub: Energia-alan toimijat yhteistyössä kohti sujuvampaa tiedonvaihtoa

Lue lisää