Lena Lainio: Wow-kokemusta rakentamassa

Asiakaskokemus. Sana, johon tänä päivänä ei voi olla törmäämättä, kun puhutaan yrityksistä, jotka haluavat kehittää toimintaansa.

Siirtyessäni hiljattain pankkimaailmasta energia-alalle tavoitteissa oleva erinomainen ja ylivertainen asiakaskokemus vaihtui alan parhaaksi asiakaskokemukseksi.

Miksi ihmeessä siitä on muodostunut tämän ajan trenditermi? Koska kaikki yritykset haluavat antaa asiakkailleen juuri sen, wow-kokemuksen. Niin mekin.

Mitä se sitten tarkoittaa? Eri ihmisille se voi olla hyvin erilaisia asioita. Itselleni se on ennen kaikkea helppoutta, sitä että voin itse valita miten, missä ja koska hoidan asiani. Se voi tarkoittaa myös jotain ihan uutta, mitä en ole osannut ajatella, jotakin joka yllättää minut positiivisesti. Yleensä kyse on pitkälti tunteesta.

Itselläni tuli hiljattain eteen ilmalämpöpumpun hankinta kesämökille. Hankintaa suunnitellessani tärkein kriteeri oli, että se sujuisi helposti, eikä minun tarvitsisi nähdä kovin paljon vaivaa asian eteen.

Minulle helpointa olisi ollut soittaa omaan energiayhtiööni ja hankkia pumppu avaimet käteen -asennuksena tutusta ja turvallisesta paikasta. Koska lämpöpumppuasennukset eivät kuulu valikoimaan, hakeuduin sosiaalisen median pariin.

Facebookin kautta löysin kuin löysinkin hyvän ja luotettavan asentajan, joka viikon sisällä asensi pumpun paikoilleen. Kaiken lisäksi voin nyt ohjata lämpötilaa mobiililaitteesta käsin. Ihan huippua! Tämä antoi minulle sen wow-kokemuksen.

Energia-ala ja sähköyhtiöt elävät murroksen aikaa, jolloin asiakaskokemuksen kehittäminen on ihan jokaisen juttu.

Sanotaan, että tämän päivän kokemus on huomisen odotus. Asiakaskokemuksen rakentaminen onkin jatkuva prosessi.

Työssäni saan olla luomassa asiakkaillemme täysin uusia ja erilaisia palveluita ja ratkaisuja, jotka ovat tärkeä osa wow´ta. Olen iloinen, että saan olla mukana tällä matkalla.

Tunnelmallista syksyä!

Lena Lainio
Asiakaspalvelupäällikkö

Lenan kuvasi: Mikko Lehtimäki.

Ajankohtaista

Markon ja Welle-koiran välillä on sähköä: ”Data vahvisti, että ihminen ja koira ymmärtävät toisiaan”

Lue lisää
Ajankohtaista

Ihastuminen on sähköä iholla ja sitä voi mitata: ”Data varmisti tunteeni”

Lue lisää
Ajankohtaista

Ekohotelli valitsi uusiutuvan kaukolämmön: ”Ilmastotakuu on yritysasiakkaalle upea lisä”

Lue lisää
Ilmiöt

Vintage-elämä on pukeutumista, leikkiä ja aarteenmetsästystä

Lue lisää
Ajankohtaista

Pekko Vehviläinen: Mittarit opettavat, mitä keho kaipaa

Lue lisää
Vapaalla

Näkökulma: Nyt kyllä tuntuu

Lue lisää
Ajankohtaista

Kokemuksia sähkön kilpailutuksesta: ”Säästimme kilpailuttamalla yli 250 euroa”

Lue lisää
Ilmiöt

Tässä ovat uuden työn trendit

Lue lisää
Ilmiöt

Asiantuntijat paljastavat: Tästä syntyy merkityksellinen työ

Lue lisää
Kotona

Luvassa hyvää sisäilmaa

Lue lisää
Kotona

Muuttaja, kaikki mitä sinun pitää muistaa muutossa

Lue lisää
Ajankohtaista

Sähkösopimuksen kilpailutus – asiantuntijan ykkösvinkit kilpailuttajalle

Lue lisää
Jaa sivu