Mitä kuluu ja mikä maksaa? Kulutustietosi ovat nyt sovelluksessa

Paljonko sähköä kuluu? Millainen lasku on tulossa? Onko sähköt päällä? Näihin kysymyksiin saat helpoiten vastauksen uudessa mobiilisovelluksessamme.

Lataa sovellus käyttöösi ensimmäisten joukossa ja anna palautetta käyttökokemuksesta. Sovellus on nyt beta-vaiheessa ja kehitämme sitä aktiivisesti.

Lataa tästä!

Ota sovellus käyttöön pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Huomaathan, ettet voi kirjautua sovellukseen Online-palvelussamme käyttämilläsi tunnuksilla, vaan sinun tulee luoda uudet käyttäjätunnukset. Tällä hetkellä sovelluksessa näkyy vain henkilöasiakkaiden tiedot.

Sovelluksessa hoidat helposti omia energia-asioitasi

Kulutus tunneista vuosiin

Voit seurata sähkönkulutusta ja sen kustannuksia jopa tuntitasolla. Kulutusta seuraamalla on helppo löytää keinoja pienentää omaa energialaskua.

Helppo vertailu

Vertaa kulutustasi aikaisempiin vuosiin sekä ulkolämpötilaan. Näet sovelluksessa kulutustiedot edellispäivästä kolmen vuoden takaisiin.

Missä vika?

Tarkista häiriöt ja ilmoita vikatilanteista Vaasan Sähköverkon alueella.

Käyttäjäpalautetta sovelluksesta

Tiedot löytyvät helposti sovelluksesta. Ulkoasu siistin ja viimeistellyn oloinen. Ei jumita. PIN-koodi, sormenjälki- ja kasvojentunnistus on hyvä ominaisuus.

Sovellus on mielestäni helppokäyttöinen ja tuo meille Vaasan Sähkön asiakkaille aiempaa paremman mahdollisuuden vaikuttaa omaan energiankäyttöön. Pidän asiaa tärkeänä sekä ekologiselta että taloudelliselta kannalta.

Vikatilanneilmoitukset ovat myös hyvä lisä tässä palvelussa. Niitä kun lisääntyvien myrskyjen vuoksi taitaa jatkossakin olla, ainakin Vaasan saaristossa.

Anna palautetta ja kehitystoiveita - kehitämme sovellusta jatkuvasti

Anna palautetta mobiilisovelluksesta

Usein kysyttyä sovelluksesta

Jotta näkisit sovelluksessa sinulle kuuluvat tiedot, on meidän pystyttävä varmentamaan kuka olet. Vahva tunnistautuminen tapahtuu Telian tunnistautumispalvelun kautta, eikä pankkitunnuksesi tiedot välity meille missään vaiheessa tunnistautumisprosessia.

Jos tunnistautumisessa ilmenee ongelmia, yritä myöhemmin uudelleen.

Jos tunnistautuminen onnistuu, mutta käyttäjätunnuksen luonti epäonnistuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tarkista, että olet kirjoittanut käyttäjätunnuksesi ja salasanasi oikein. Voit myös tarvittaessa pyytää uutta salasanaa Unohditko salasanasi? -linkin kautta. Huomaathan, että tarvitset sovellukseen omat tunnukset, Online-palvelun tunnukset eivät vielä toimi sovelluksessa.

Ongelma koskee Android 10 ja 11 puhelimia. Ongelman korjaamiseksi sinun tulee poistaa sovelluksen tiedot:

  1. Paina sovelluskuvaketta, kunnes erillinen valikko tulee esiin.
  2. Valitse ”Sovelluksen tiedot”.
  3. Valitse ”Tallennustila”.
  4. Valitse ”Poista tiedot”
  5. Sulje sovellus ja yritä kirjautua uudelleen

Nollausviestin vastaanottamisessa voi kestää jopa 15 minuuttia. Viesti on myös voinut joutua roskapostikansioon. Jos tästä huolimatta et saa tai löydä viestiä, ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Huomaathan, että tarvitset sovellukseen omat tunnukset, Online-palvelun tunnukset eivät vielä toimi sovelluksessa.

Näet sovelluksessa ne sopimukset, joissa olet sopimusasiakkaana tai sopimuskumppanina. Sopimuksesi voivat myös olla eri asiakasnumeroiden takana. Vaihda asiakasnumeroa aloitusnäkymän oikeasta yläreunasta ja tarkista eri asiakasnumeroilla olevat sopimukset. Sovelluksessa näkyy tällä hetkellä vain henkilöasiakkaiden sähkösopimukset. Kaukolämpösopimukset ja yritysten sopimukset eivät vielä näy.

Sovelluksessa on virhe, jonka vuoksi määräaikainen sähkösopimus voi näkyä virheellisesti toistaiseksi voimassa olevana. Virhe tullaan korjaamaan mahdollisimman pian, jolloin sähkösopimuksesi muoto päivittyy oikeaksi.

Sopimuksesi alkamispäivä näkyy sovelluksessa väärin. Se ei kuitenkaan vaikuta asiakassuhteeseesi tai sähkösopimukseesi. Näet sähkösopimuksesi virallisen alkamispäivän sovelluksessa päättyneessä sähkösopimuksessa. Virhe johtuu järjestelmämuutoksesta.

Sähkösopimuksesi koostuu aina kahdesta osasta: Vaasan Sähkön ja Vaasan Sähköverkon kanssa solmimistasi sopimuksista. Vaasan Sähkön sopimus koskee käyttämääsi energiaa, kun taas Vaasan Sähköverkon sopimus koskee sähkön siirtoa.

Näet kulutustietosi sovelluksessa yhden tai useamman päivän viiveellä, sillä kulutustietosi haetaan etäluettavilta mittareilta kerran vuorokaudessa.

Kulutustietosi haetaan etäluettavilta mittareilta kerran vuorokaudessa, jonka vuoksi kulutusta ei ole mahdollista seurata reaaliajassa.

Jos kulutustietosi eivät näy sovelluksessa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Sovelluksessa näkyy ainoastaan sähköverkkoon lähetettävä osuus tuotannostasi. Se tarkoittaa sitä osuutta tuotannostasi, jonka myyt meille.

Tällä hetkellä sovellus näyttää ainoastaan sähkösopimukset ja niihin liittyvät tiedot. Kaukolämmön sopimus- ja kulutustitetojen tuominen sovellukseen on suunnitelmissa.

Tarkista ensin, että olet valinnut oikean, sähkölaskun kanssa täsmäävän, aikajakson sovelluksessa. Aikajaksojen kustannuksissa voi olla pyöristysvirheistä johtuvia pieniä eroja laskuun verrattaessa. Itse laskussa näkyvä kulutus ja kustannussumma pätevät aina.

Tällä hetkellä tämä ei ole mahdollista, mutta laskut tulevat näkyviin sovelluksessa lähitulevaisuudessa.

Kyseessä on järjestelmävirhe, joka korjataan mahdollisimman pian.

Sovellus näyttää tällä hetkellä ainoastaan henkilöasiakkaiden tiedot ja sopimukset.

Henkilötietosi haetaan meidän asiakastietojärjestelmästä. Noudatamme asiakastietojen käsittelyssä tietosuojalakia.

Lue lisää tietosuojasta.

Lue lisää sovelluksen käyttöehdoista.

Jaa sivu