Mikä on väärinkäyttöilmoitus?

Väärinkäyttöilmoituksen voi tehdä tilanteessa, jossa ilmoittaja epäilee, että yhtiö rikkoo toiminnassaan voimassa olevia lakeja tai asetuksia, tai toimii muulla tavalla epäeettisesti. Huomaathan, että väärinkäyttöilmoitus ei ole yhtä kuin asiakaspalaute tai -reklamaatio.

Jos haluat jättää palautetta tuotteesta tai palvelustamme, voit tehdä sen täällä.

Väärinkäyttöilmoituksen tekeminen

Siirryttyäsi ilmoituskanavaan, valitse, haluatko jättää ilmoituksen nimellisenä vai nimettömänä. Seuraavaksi, kirjaa ilmoitukseen kaikki olennaiset asiat, jotka liittyvät tekemääsi havaintoon, kuten:

  • Mahdollisimman tarkka tapahtuma-ajankohta
  • Onko epäilty väärinkäytös ollut kertaluontoista vai jatkuvaa
  • Keitä henkilöitä tai mitä tahoja väärinkäytösepäilyyn liittyy
  • Onko väärinkäytösepäilyyn johtaneella tapahtumalla muita todistajia

Jos sinulla on esittää materiaalia epäilyysi liittyen, voit lisätä ne liitteeksi. Tarkemmat ohjeet ilmoituksen tekemiseen löydät täältä.

Huomaathan, että emme vastaanota ilmoituskanavan kautta toimintaamme tai palveluumme liittyviä asiakaspalautteita tai -reklamaatioita emmekä vikailmoituksia sähkö- tai kaukolämpökeskeytyksistä.

Ilmoituksen käsittely ja luottamuksellisuus

Kaikki ilmoituskanavan kautta jätetyt ilmoitukset käsitellään luottamuksellisesti ja ilmoitusmenettely on teknisesti salattu. Jos teet ilmoituksen nimettömänä, varmistetaan nimettömyytesi koko käsittelyprosessin ajan.

Lisätietoja löydät ilmoituskanavan rekisteriselosteesta.

Toimintaperiaateisiimme kuuluu noudattaa lakeja ja eettisiä arvoja kaikessa toiminnassamme, ja suhtaudumme vakavasti kaikkiin epäilyksiin liittyen mahdollisesti laittomaan tai epäeettiseen toimintaan. Kannustammekin tuomaan mahdolliset epäilyt meidän tietoomme, jotta saamme mahdollisuuden estää tai oikaista kaikki väärinkäytökset.

Ilmoituskanavan teknistä toteutusta ylläpitää ja sen toimivuudesta vastaa ulkopuolinen kumppani Webropol Oy.