
Sovelluksessa ja Online-palvelussa käyttökatkoja sähkönkulutuksen seurannassa 30.10.–2.11. – Päivitystä viimeistellään
Päivitetty 3.11. klo 13.17: Kulutustietojen näkymisessä joillain käyttäjillä ongelmia sovelluspäivityksen jälkeen
Loka-marraskuun vaihteeseen ajoittuvan järjestelmäpäivityksen aikana sähkösopimusasiakkaidemme kulutustietojen siirtymisessä Vaasan Sähkön sovelluksiin ja Online-palveluun on katkoksia. Järjestelmäpäivityksen arvioitu kesto on 30.10.–2.11. Tiedotamme asiasta poikkeuksellisesti etukäteen, koska kyseessä on epätavallisen pitkäkestoinen päivitys.
Mitä järjestelmäpäivityksen aikana tapahtuu?
Päivityksen aikana oman sähkönkulutuksen tarkastelussa voi olla katkoksia sovelluksessa ja Online-palvelussa. Käyttökatkoja saattaa esiintyä kaikilla käyttäjillä, joilla on sähkösopimus Vaasan Sähkön kanssa.
Käyttökatkon aikana omaa sähkönkulutusta voi seurata Fingridin Datahubin asiakasportaalissa.
Koska puuttuvat kulutustiedot tulevat näkyviin?
Käyttökatkon aikana puuttumaan jääneet kulutustiedot tulevat näkyviin takautuvasti maanantaista 3.11. alkaen, kun järjestelmäpäivitys on viimeistelty ja kulutustietojen lähetys käynnistetään uudelleen.
Uudelleenkäynnistyksen yhteydessä ja mobiilisovelluksen päivityksen jälkeen joillakin käyttäjillä kulutusdata saattaa hetkellisesti kadota lokakuun osalta. Myös mobiilisovelluksen etusivunäkymästä kulutustiedot puuttuvat osalla käyttäjistä. Tutkimme ongelmaa ja korjaamme sen mahdollisimman pian.
Kiitämme kärsivällisyydestä päivityksen aikana ja pahoittelemme asiasta mahdollisesti aiheutuvaa harmia.