Aila-myrsky on aiheuttanut sähkökatkoja

(päivitetty 17.9. klo 17.55)
Korjaustöitä jatketaan täydellä kapasiteetilla koko valoisan ajan. Olemme saaneet myös avuksemme lisäresursseja. Tavoitteenamme on saada huomenna perjantaina korjattua kiinteän asutuksen jäljellä olevat runkoverkon viat.

(päivitetty 17.9. klo 7.20)
Voimakas tuuli on puhaltanut koko yön ja kaatanut lisää puita sähkölinjoille. Ilman sähköä on ollut enimmillään yli 14 000 Vaasan Sähköverkon asiakasta. Olemme keskittyneet yön aikana voimakkaan tuulen vuoksi ainoastaan rajaamaan vika-alueita. Aloitamme viankorjaukset täysin resurssein aamun aikana. Keskitymme tässä vaiheessa runkolinjojen korjaamiseen sekä sähköjen palauttamiseen ensisijaisesti kiinteälle asutukselle.

Tämän hetken arvion mukaan menee vuorokausia, ennen kuin saamme sähköt palautettua kiinteälle asutukselle. Verkon viankorjaukset kestävät todennäköisesti viikkoja.

(julkaistu 16.9. klo 19.50)
Voimakas puuskittainen tuuli on kaatanut puita sähkölinjoille ja aiheuttanut sähkökatkoja eri puolilla jakelualuettamme keskiviikkona 16.9. klo 18.40 alkaen. Sähköttä on ollut tähän saakka enimmillään 2 816 asiakasta. Viankorjaus saattaa viivästyä pimeyden sekä vaarallisen voimakkaana puhaltavan tuulen vuoksi, koska asentajien työturvallisuuden varmistaminen on erittäin tärkeää. Tällä hetkellä keskitymme vika-alueiden rajaamiseen.

Sääennusteen mukaan voimakas tuuli jatkuu torstai-iltapäivään saakka, mikä aiheuttaa lisää sähkökatkoja.  Asiakkaita pyydetään varautumaan pidempiin sähkökatkoksiin.

Johdoille kaatuneisiin puihin ei saa koskea eikä ryhtyä itse raivaamaan. Sekä raivaus- että korjaustyöt ovat turvallisuussyistä ehdottomasti ammattilaisten työtä. Ota yhteyttä Vaasan Sähköverkon vikapäivystykseen, puh. 06 324 5700. Turvaetäisyys sähkölinjaan nojaavaan puuhun on 20 metriä.